Mindre byggetiltak
Byggesak har laget en veiledning som samler en del opplysninger/skjema man trenger om man skal søke selv.
Når en frittliggende bygning eller et tilbygg unntatt fra søknadsplikt er ferdigstilt skal informasjon om tiltaket og plasseringen meldes til kommunen. Foreløpig skal den digitale løsningen Rett i kartet brukes for slike tiltak i Bærum.
På nettsiden www.rettikartet.no/app/bygg registrerer du selv tiltaket ved å klikke i kartet der bygningen er plassert.
Ferdigattest er en attest som viser at saken er ferdig behandlet, og at arbeidet er i tråd med tillatelsen og regelverket. Når arbeidet er ferdig må du sende inn søknad om ferdigattest før tiltaket kan tas i bruk.
Fra 1.7.2015 er det ikke lenger mulig å søke om ferdigattest for tiltak det ble søkt om før 1.1.1998.
Her finner dere skjema for søknad om ferdigattest (pdf)
Dersom det gjenstår mindre arbeider som ikke er til hinder for at tiltaket kan tas i bruk, kan det søkes om midlertidig brukstillatelse. Det blir da satt en frist for når gjenstående arbeider skal være ferdig og søknad om ferdigattest skal sendes inn.
Her finner du skjema for søknad om midlertidig brukstillatelse (pdf)
Byggesak har laget en veiledning som samler en del opplysninger/skjema man trenger om man skal søke selv.
Behandlingsgebyr beregnes etter type tiltak og størrelse. Det kreves gebyr for behandling av dispensasjonssøknader.
Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2
Mandag: 08.00 - 15.30
Tirsdag: 08.00 - 15.30
Onsdag: 08.00 - 15.30
Torsdag: 08.00 - 15.30
Fredag: 08.00 - 15.30
Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2
Mandag: 10.00 - 14.00
Tirsdag: 12.00 - 14.00
Onsdag: 10.00 - 14.00
Torsdag: 10.00 - 14.00
Fredag: 10.00 - 14.00