Kommunal bostøtte

Formålet med kommunal bostøtte er å gi økonomisk støtte til deg som bor i kommunal bolig, har lav inntekt og får økt husleie.

For å søke må du:

  1. Være leietaker i kommunal bolig i Bærum kommune
  2. Betaler "gjengs" leie (mottatt brev om gjengs leie eller begynt nytt leieforhold i kommunal bolig etter 1. januar 2012)
  3. Motta statlig bostøtte fra Husbanken eller ha søkt statlig bostøtte på følgende måte:
    -> Du skrev adressen til den kommunale boligen på søknaden om statlig bostøtte
    -> Du var folkeregistrert på adressen til den kommunale boligen i Bærum kommune når du leverte søknaden om statlig bostøtte
  4. Sørge for å være folkeregistrert på riktig adresse.

Slik søker du:

Fyll ut søknadsskjema - kommunal bostøtte

Når søknaden er fylt ut, skal den skrives ut, undertegnes og sendes per post til kommunen:

Bærum kommune
Boligkontoret
Postboks 700
1304 SANDVIKA

Husk nødvendige vedlegg:

  • Kopi av nyeste lønnsslipp/trygdeslipp/kontoutskrift
  • Kopi av nyeste barnetrygd/andre inntekter/vedtak
  • Kopi av hjelpevergeoppnevnelse (hvis du har)
  • Kopi av ektefelles inntekter (etter skatt)

Når du har søkt:

Vedtak vil bli fattet fortløpende.

Kommunal bostøtte vil ikke bli utbetalt til deg direkte, men vil komme som fradrag på husleien. Dette vil du se på fakturaen.

Boligkontoret

Postadresse: 

Bærum kommune 
Boligkontoret
Postboks 700 
1304 SANDVIKA

Tlf. 67 50 75 00 

Besøksadresse: 

Løkketangen 10 
1337 Sandvika