Her har vi samlet nyttig informasjon skolene trenger for å bli med på NRK  TV-aksjon som går av stabelen søndag 19. oktober 2025.

NRK TV-aksjonen 2025 - Sammen åpner vi dører, går av stabelen søndag 19. oktober. Midlene fra årets TV-aksjon går til Atlas-alliansen, og skal åpne dører for funksjonshemmede som lever i krig og fattigdom. 

Pengene fra TV-aksjonen skal gå til skolegang, helsetjenester og nødhjelp, samt hjelpemidler som skolebøker med punktskrift, rullestoler og proteser. Vi skal gi 200 000 mennesker med funksjonsnedsettelser og familiene deres i Palestina, Ukraina, Etiopia, Nepal, Tanzania, Uganda og Zambia et bedre liv.

FB_topp_Bedrift_1200x674_NRK_00938 (1).png

Hvordan kan skolene delta?

Bærum har tradisjonelt fått hjelp av skoleelever til bøssebæring. Det er en stolt tradisjon som gir fantastiske innsamlingsresultater i kommunen vår. 

Det er opprettet en aksjonskomité i Bærum som har ansvaret for planlegging og koordinering av TV-aksjonen i kommunen. Komiteen gir veiledning og informasjon til FAU-ene som har fått i oppgave å arrangere innsamlingen ved den enkelte barne- og ungdomsskole.

Vi oppfordrer FAU og skolene til å støtte aksjonen ved å spre informasjon i sosiale medier, opprette spleiskonto eller lage lokale inntektsbringende arrangementer som skoleløp, konserter eller andre aktiviteter. Gå inn på Skole | NRK TV-aksjonen 2025 der det gis tips til profilering og aktiviteter.  

Informasjonsmøte

Bærum kommunes aksjonskomité inviterer skolekomiteene til et informasjonsmøte 23. september kl. 18.00-20.00 i Bærum rådhus. 

Nyttige ressurser


Brev til skolene og invitasjon til FAU om informasjonsmøte

Forberedelser for FAU - kommer

Veiledning bøsselås

Ranselpost - informasjon om TV-aksjonen - kommer

Registreringsskjema 2025 - kommer

Viktige datoer

  • 23. september - Informasjonsmøte for skolekomiteene
  • 6. oktober - Utlevering av materiell på rådhuset
  • 19. oktober - Innsamlingsaksjonen 2025

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål til årets innsamlingsaksjon, vil vi gjerne høre fra deg.