Flytårnet Fornebu AS omfatter de historiske bygningene ved gamle Fornebu lufthavn: Flytårnet, Fred Olsen-hangarene og ikke minst Kulturgata.

Området rundt Flytårnet har allerede etablert seg som kulturell møteplass på Fornebu. Stedet vil fortsatt være et viktig møtested for beboere og besøkende på Fornebu i fremtiden.

- Vi har fått et kompetent styre som tiltrer fra nyttår. Bærum kommunes ambisjon er å utvikle stedet til en lokal, regional og nasjonal destinasjon, sier Ole Kristian Udnes som leder Bærum kommune Eierutvalg.

• Anne Beate Hovind, styreleder
    Har bred erfaring innen prosjektledelse for kunst, stedsutvikling og strategisk kommunikasjon.
  • Knut Grøholt, nestleder
    Bor på Fornebu. Har bred toppledererfaring fra offentlig sektor, og som styreleder for forsknings- og kulturinstitusjoner.
  • Jørn Mortensen, styremedlem
    Er dekan ved School of Arts, Design and Media ved Høyskolen Kristiania, var rektor ved Kunsthøgskolen i Oslo. Mange styreverv og utøvende artist.
  • Bente Bøhler, styremedlem
    Hun er daglig leder og eier av Festningen Eiendom, og har flere styreverv.
  • Øyvind Brandt, styremedlem
    Spesialrådgiver i Bærum kommune.