Kundesenteret i plan- og bygg

er ditt første møte med plan- og bygningstjenesten. Vi setter deg i kontakt med riktig tjenestested, vi kan veilede deg på våre hjemmesider og vi hjelper deg å få tak i dokumenter fra historisk arkiv(1913 - 2004). Historisk byggesaksarkiv er foreløpig ikke tilgjengelig på internett. Arkivet har vært tilgjengelig på egne terminaler i kundesenteret, men pga koronasituasjonen er kundesenteret stengt. Dokumenter fra historisk arkiv fås ved å sende e-post til  plad@baerum.kommune.no

Kundesenteret består også av byggesaksvakt og planvakt. Du finner våre åpningstider her:

Kundesenteret plan og bygg

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider:

Mandag: 08.00 - 15.30
Tirsdag: 08.00 - 15.30
Onsdag: 08.00 - 15.30 
Torsdag: 08.00 - 15.30
Fredag:  08.00 - 15.30

Byggesaksvakt og planvakt

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider

Mandag: 10.00 - 14.00
Tirsdag: 12.00 - 14.00
Onsdag: 10.00 - 14.00
Torsdag: 10.00 - 14.00 
Fredag: 10.00 - 14.00

Saksbehandlerene på Byggesak har telefontid tirsdag og torsdag mellom kl 12.00-14.00 for pågående saker.

 

 

Informasjon om meglerpakke

Bærum kommune samarbeider med tre leverandører for å bestille megleropplysninger. Ambita , Norkart og Proconet. Pakkene inneholder det samme hos alle leverandørene. Forventet saksbehandlingstid hos kommunen for å levere meglerpakken er inntil seks virkedager.

Meglerpakken koster for tiden kr 3214,-

For bestilling av megleropplysninger benyttes en av formidlingsløsningene 
 Norkart og Infoland   Proconet

Meglerpakken inneholder:

  • Ferdigattest/midlertidig brukstillatelse (om dette finnes i våre arkiver). Les informasjon om ferdigattest her
  • Gjeldene planstatus med bestemmelser
  •  Kommunale avgifter
  •  Opplysninger om ferdigattest
  •  Plananalyse

NB! Meglerbakken inneholder ikke tegninger. Disse vil man normalt få ved å komme til vårt kundesenter og søke opp ved selvbetjening i vårt historiske arkiv. Nå under korona er kundesenteret stengt og man kan derfor sende en e-post til oss og vi vil sende tegninger tilbake på e-post. Vi tar dessverre ikke imot disse bestillingene på telefon da det er stor pågang på denne tjenesten. Vi jobber fortiden med å få det historiske arkivet tilgjengelig på vår nettside. Vi håper å få dette tilgjengelig i løpet av våren 2021.

Byggesaksvakten

veileder deg i spørsmål om byggesak og hjelper deg å forstå om du trenger og søke eller ikke. Har du generelle spørsmål om søknadsplikt m.m. vedrørende et byggetiltak du planlegger kan du få veiledning på telefon eller sende inn din henvendelse her: 

Hva kan byggesaksvakten hjelpe deg med?

Spørsmål om eiendom eller byggetiltak

Planvakten

veileder deg i planspørsmål som omhandler for eksempel reguleringsplan eller bestemmelser på din eiendom? Har du generelle spørsmål om arealplaner og deling av eiendom, kan du få veiledning på telefon eller sende inn din henvendelse her: plan@baerum.kommune.no

Ønsker du å snakke med en bestemt saksbehandler i pågående byggesak har saksbehandlerne i Byggesak telefontid tirsdag og torsdag mellom kl 12.00-14.00. Ha gjerne ditt ArkivsakID klart som du finner ved å søke opp gårdsnummer og bruksnummer i innsyn i sak løsningen på vår nettside.

Geodata besvarer spørsmål om oppmåling/seksjonering/adressering

Du kan sende inn generelle spørsmål om arealoverføring, seksjonering, oppmåling og adressering her:

Send en forespørsel her.

Post i pågående sak

Har du post i pågående byggesak, plansak eller delesak? Da skal du sende det til:

post@baerum.kommune.no