Kundesenteret i plan- og bygg er ditt første møte med plan- og bygningstjenesten. Kundesenteret er åpent mellom 08.00-15.30.

Kundesenteret i plan- og bygg

er ditt første møte med plan- og bygningstjenesten. Vi setter deg i kontakt med riktig avdeling og vi kan veilede deg på våre hjemmesider. Kundesenteret består også av byggesaksvakt og planvakt. Du kan lese mer om Byggesaksvakt og Planvakt lengre ned på denne siden og finne deres åpningstider.

Vi kan sende deg dokumenter fra historisk arkiv (1913 - 2004). 

Historisk byggesaksarkiv er foreløpig ikke tilgjengelig på internett. Arkivet har vært tilgjengelig på egne terminaler i kundesenteret, men på grunn av koronasituasjonen er kundesenteret stengt. Dokumenter fra historisk arkiv fås derfor ved å sende en e-post til planadministrasjonen. Det er tidkrevende å laste ned dokumentene fra arkivet, defor ber vi deg spesifisere hvilke dokumenter du har behov for. Vi vil svare på e-postene fortløpende.

Send oss e-post her: plad@baerum.kommune.no

Bærum kommune samarbeider med tre leverandører for å bestille megleropplysninger. Ambita , Norkart og Proconet. Pakkene inneholder det samme hos alle leverandørene. Forventet saksbehandlingstid hos kommunen for å levere meglerpakken er inntil seks virkedager.

Meglerpakken koster for tiden kr 3214,-

For bestilling av megleropplysninger benyttes en av formidlingsløsningene 
 Norkart og Infoland   Proconet

Meglerpakken inneholder:

  • Ferdigattest/midlertidig brukstillatelse (om dette finnes i våre arkiver). Les informasjon om ferdigattest her
  • Gjeldene planstatus med bestemmelser
  •  Kommunale avgifter
  •  Opplysninger om ferdigattest
  •  Plananalyse

Meglerbakken inneholder ikke tegninger

Tegninger fra årstall 2003 til dags dato kan du finne selv i vår innsyn i sak ved å søke opp byggesaken.

Tegniger fra hisorisk arkiv fra årstall 1913 til 2003 er kun tilgjengelig via vårt kundesenter. Nå under korona er kundesenteret stengt og man kan derfor sende en e-post til oss og vi vil sende tegninger tilbake på e-post. Vi tar dessverre ikke imot disse bestillingene på telefon da det er stor pågang på denne tjenesten. Vi jobber fortiden med å få det historiske arkivet tilgjengelig på vår nettside. Vi håper å få dette tilgjengelig i løpet av 2022.

Du finner våre åpningstider her:

Kundesenteret plan og bygg

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider:

Mandag: 08.00 - 15.30
Tirsdag: 08.00 - 15.30
Onsdag: 08.00 - 15.30 
Torsdag: 08.00 - 15.30
Fredag:  08.00 - 15.30

Byggesaksvakten

veileder deg i spørsmål om byggesak og hjelper deg å forstå om du trenger og søke eller ikke. Har du generelle spørsmål om søknadsplikt vedrørende et byggetiltak du planlegger, kan du få veiledning på telefon eller sende inn din henvendelse her: 

Spørsmål om eiendom eller byggetiltak

Byggesaksvakt

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider:

Mandag: 10.00 - 14.00
Tirsdag: 12.00 - 14.00
Onsdag: 10.00 - 14.00
Torsdag: 10.00 - 14.00 
Fredag: 10.00 - 14.00

Saksbehandlerne på Byggesak har telefontid tirsdag og torsdag mellom kl 12.00-14.00 for pågående saker.

 

Les mer om Byggesaksvakten her

Pågående byggesak?

Ønsker du å snakke med en bestemt saksbehandler i pågående byggesak har saksbehandlerne i Byggesaksavdelingen telefontid tirsdag og torsdag mellom kl 12.00-14.00. Ha gjerne ditt ArkivsakID klart som du finner ved å søke opp gårdsnummer og bruksnummer i innsyn i sak løsningen på vår nettside.

Planvakten

veileder deg i generelle planspørsmål som omhandler for eksempel reguleringsplan eller bestemmelser på din eiendom. Har du generelle spørsmål om arealplaner og deling av eiendom? Da kan du få veiledning på telefon eller sende inn din henvendelse her: plan@baerum.kommune.no

Planvakt - åpningstider

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider:

Mandag: 10.00 - 14.00
Tirsdag: 10.00 - 14.00
Onsdag: 12.00 - 14.00
Torsdag: 10.00 - 14.00 
Fredag: 10.00 - 14.00

Geodata besvarer spørsmål om oppmåling/seksjonering/adressering

Du kan sende inn generelle spørsmål om arealoverføring, seksjonering, oppmåling og adressering her:

Send en forespørsel her.

Post i pågående sak

Har du post i pågående byggesak, plansak eller delesak? Da skal du sende det til:

post@baerum.kommune.no