Kundesenteret i plan- og bygg er ditt første møte med plan- og bygningstjenesten.

Kundesenteret åpnet mandag 23.august

Mandag 23.august åpnet vi Kundesenteret igjen. Vi vil derfor ikke lenger sende tegninger og dokumenter på e-post fra historisk byggesaksarkiv (årstall 1913-2004). Ønsker du å hente ut dokumenter fra arkivet kan du besøke oss i Kundesenteret, Eivind Lyches vei 10 i Sandvika. Kundesenteret holder  åpent fra klokken 08-15.00, du når oss på telefonen til klokken 15.30. Vi oppfordrer alle besøkende om å bruke munnbind når avstandskravet på 1 meter ikke kan overholdes.

NB! Det er ikke mulig å skrive ut dokumentene, så ta med en minnepinne for lagring av dokumentene.

Saker fra 2004 til dags dato kan du søke opp selv i innsyn i sak.

Tjenestene Byggesaksvakt og Planvakt vil kun være tilgjengelig på telefon og ikke for fysisk oppmøte i Kundesenteret.

Les mer om Byggesaksvakten her

Les mer om Planvakt her

Kundesenteret i plan- og bygg

er ditt første møte med plan- og bygningstjenesten. Vi setter deg i kontakt med riktig avdeling og vi kan veilede deg på våre hjemmesider. Kundesenteret består også av byggesaksvakt og planvakt. Du kan lese mer om Byggesaksvakt og Planvakt lengre ned på denne siden og finne deres åpningstider.

Bærum kommune samarbeider med tre leverandører for å bestille megleropplysninger. Ambita , Norkart og Proconet. Pakkene inneholder det samme hos alle leverandørene. Forventet saksbehandlingstid hos kommunen for å levere meglerpakken er inntil seks virkedager.

Meglerpakken koster for tiden kr 3214,-

For bestilling av megleropplysninger benyttes en av formidlingsløsningene 
 Norkart og Infoland   Proconet

Meglerpakken inneholder:

  • Ferdigattest/midlertidig brukstillatelse (om dette finnes i våre arkiver). Les informasjon om ferdigattest her
  • Gjeldene planstatus med bestemmelser
  •  Kommunale avgifter
  •  Opplysninger om ferdigattest
  •  Plananalyse

Meglerbakken inneholder ikke tegninger

Tegninger fra årstall 2003 til dags dato kan du finne selv i vår innsyn i sak ved å søke opp byggesaken.

Tegninger fra historisk arkiv fra årstall 1913 til 2003 er kun tilgjengelig via vårt kundesenter. Ønsker du å hente ut dokumenter fra arkivet kan du besøke oss i Kundesenteret, Eivind Lyches vei 10 i Sandvika. Kundesenteret holder  åpent fra klokken 08-15.00, du når oss på telefonen til klokken 15.30. Vi oppfordrer alle besøkende om å bruke munnbind når avstandskravet på 1 meter ikke kan overholdes. Vi jobber fortiden med å få det historiske arkivet tilgjengelig på vår nettside. Vi håper å få dette tilgjengelig i løpet av 2022.

Du finner våre åpningstider her:

Kundesenteret plan og bygg

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider på telefonen:

Mandag: 08.00 - 15.30
Tirsdag: 08.00 - 15.30
Onsdag: 08.00 - 15.30 
Torsdag: 08.00 - 15.30
Fredag:  08.00 - 15.30

Byggesaksvakten

veileder deg i spørsmål om byggesak og hjelper deg å forstå om du trenger å søke eller ikke. Har du generelle spørsmål om søknadsplikt vedrørende et byggetiltak du planlegger, kan du få veiledning på telefon eller sende inn din henvendelse her: 

Eiendomsforespørsel - skriftlig henvendelse til byggesak

Byggesaksvakt

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider på telefonen:

Mandag: 10.00 - 14.00
Tirsdag: 12.00 - 14.00
Onsdag: 10.00 - 14.00
Torsdag: 10.00 - 14.00 
Fredag: 10.00 - 14.00

Saksbehandlerne på Byggesak har telefontid tirsdag og torsdag mellom kl 12.00-14.00 for pågående saker.

 

Les mer om Byggesaksvakten her

 

Pågående byggesak?

Ønsker du å snakke med en bestemt saksbehandler i pågående byggesak har saksbehandlerne i Byggesaksavdelingen telefontid tirsdag og torsdag mellom kl 12.00-14.00. Ha gjerne ditt ArkivsakID klart som du finner ved å søke opp gårdsnummer og bruksnummer i innsyn i sak løsningen på vår nettside.

Planvakten

veileder deg i generelle planspørsmål som omhandler for eksempel reguleringsplan eller bestemmelser på din eiendom. Har du generelle spørsmål om arealplaner og deling av eiendom? Da kan du få veiledning på telefon (via vårt Kundesenter) eller sende inn din henvendelse her: plan@baerum.kommune.no

Planvakt - åpningstider

Tlf: 67 50 40 50, tastevalg 2

Åpningstider på telefonen:

Mandag: 10.00 - 14.00
Tirsdag: 10.00 - 14.00
Onsdag: 12.00 - 14.00
Torsdag: 10.00 - 14.00 
Fredag: 10.00 - 14.00

Les mer om Planvakten her

 

Geodata besvarer spørsmål om oppmåling/seksjonering/adressering

Du kan sende inn generelle spørsmål om arealoverføring, seksjonering, oppmåling og adressering her:

Send din forespørsel her

Post i pågående sak

Har du post i pågående byggesak, plansak eller delesak? Da skal du sende det til:

post@baerum.kommune.no