Kunnskapssenteret i Sandvika - Om oss - Bilde 2 Kunnskapssenteret Sandvika - Om oss - Bilde 1

Kunnskapssenteret ligger midt i hjertet av Sandvika,  sentralt beliggende, rundt 50 meter fra Sandvika togstasjon.

Kunnskapssenteret i Sandvika er et kurs- og konferansesenter med fokus på opplæring og kunnskapsformidling. Hos oss kan du leie kurs- og konferanselokaler til en hver anledning.  Vi leverer også din lunsj, møtemat eller den bevertning du måtte ønske.

Kunnskapssenteret har et yrende liv av besøkende, studenter, konferansegjester og ansatte. I tillegg til konferansesenteret finner vi universitetsstudier, høgskolestudier, videregående utdanning, kulturskole, voksenopplæringssenter og flyktningkontor.  Dette er aktuelle og relevante opplæringsinstitusjoner i dagens samfunnsbilde.

Kunnskapssenteret har en visjon om å være en kunnskapsarena, der brukerne av senteret kan dra nytte av hverandres tilstedeværelse og sambruk. Kunnskapssenteret skal fremheve Bærum kommunes satsning på kunnskap, og profilere Bærum som en kunnskapskommune.

Kunnskapssenteret er et flott og moderne bygg, som sto ferdig i 2014. Bygget er eid av Entra Eiendom AS. Bygget er selvfølgelig bygget etter dagens standarder for universell utforming, og dermed tilrettelagt for funksjonshemmede og rullestolbrukere, med blant annet ledelinjer, teleslynge og heiser med tale.

Kunnskapssenteret har mange fasiliteter å tilby sine besøkende. Det finnes to spisesteder; Spiseriet i 3. etasje og kaffebaren Kunnskapskoppen i 1. etasje. IT-support, konferansevert, trådløst nett, resepsjonstjeneste, garderober, moderne AV-utstyr, auditorier, møterom, undervisningsrom og hyggelige minglearealer er noe av det Kunnskapssenteret har å by på. I tillegg finnes alt av service-, kultur-, og opplevelsestilbud i umiddelbar nærhet; kino, kulturhus, butikker, badeplass, friluftsområder,  kollektivtilbud, fergeturer, teater, treningssenter mm. Biblioteket ligger i bygningen rett ved siden av Kunnskapssenteret.

Les mer om Kunnskapssenteret i Sandvika

Romgalleri

Kunnskapssenteret

konferanse@baerum.kommune.no