I Elias Smiths vei P-hus har vi montert kameraer som automatisk registrerer inn- og utkjøring

Dette er koblet opp mot betalingssystemet, som betyr at du vil kunne kjøre inn og ut, uten å tenke på betaling – så fremt du har registrert automatisk trekk i vår parkeringsportal.  Du vil fortsatt kunne betale på automat og i app. For å parkere gratis med parkeringstillatelse for forflytningshemmede, må kjennemerke registreres med gyldig HC-kort i parkeringsportalen.

I 3. etasje og oppover er det reservert plasser for de med gyldig parkeringsavtale. Avtale om HC-parkering, eller automatisk trekk av ordinær avgift gir ikke rett til å parkere på reservert plass.
Det koster i dag 930kr/mnd å leie parkeringsplass, men det er for tiden lang venteliste. For å sette deg opp på ventelisten kan du besøke vår parkeringsportal nedenfor:

Link til parkeringsportal

Etter at bruker er opprettet, kan du registrere/kjøpe ønsket avtale under «Kjøp avtale» og «Autopark»

Velg betalingsmåten som passer deg best:

Automatisk trekk

Ved å registrere avtalen «Autotrekk» vil du automatisk bli trukket parkeringsavgift for benyttet parkeringstid. Dersom du allerede leier parkeringsplass og har en avtale om parkering i anlegget, trenger du ikke gjøre noe. Pass på at riktig kjennemerke er registrert, og at du ikke kjører inn med flere kjøretøy enn antall tillatelser, da dette fører til at en ny parkeringsperiode med avgift blir registrert.

Automat

Du kan fortsatt betale på automaten, men det må gjøres ved avreise.

App

Ved å aktivere «kameraparkering» på Easypark kan du betale via deres app. Denne tjenesten koster 15% i tillegg til ordinær parkeringsavgift.

Betaling på nett

Ved å besøke denne siden kan du betale for benyttet parkeringstid inntil 72 timer etter utkjøring

Faktura

Dersom ingen av betalingsløsningene ovenfor blir benyttet, vil det bli sendt faktura til eier av kjøretøyet. Fakturagebyr kommer i tillegg.

EL-bil, hydrogen (HY kjennemerke),Ladbar motorvogn, og HC

EL-biler, hydrogen (HY kjennemerke) og forflytningshemmede med parkeringstillatelse kan fortsatt parkere gratis i Elias Smiths vei P-hus.

For parkering med gyldig parkeringstillatelse for forflytningshemmede, må HC-kortet registreres opp mot kjennemerke i parkeringsportalen før innkjøring.

Dersom innkjøring blir registrert før avtalen registreres, ta kontakt med «parkering@baerum.kommune.no» for å unngå faktura. Ladbare motorvogner og hybrid-biler må betale avgift som før. Det er etablert ladeplasser i kjelleren. På disse må det betales separat for ladingen, uavhengig av parkeringsavgiften.

Kontakt

Dersom du har spørsmål om avtaler, parkering, eller faktura, kan du sende e-post til «parkering@baerum.kommune.no».