Ønsker du hjelp til å bli mer fysisk aktiv og forbedre din fysiske form? Her kan du lese mer om frisklivstreninger og sterk og stødig. (65+)

Gjennom frisklivsresepten kan du få tilgang til ukentlige gruppebaserte frisklivstreninger i 12 uker. Man trenger ikke ha diagnose for å delta, det holder at du har lyst til å bli mer aktiv og ønsker støtte på veien. Hos oss trener personer med ulike utfordringer og ulike diagnoser sammen. Treningene passer for de fleste, uavhengig av fysisk form. Vi driver ikke med individuell behandling eller har fysioterapitjenester hos oss. Du må kunne delta i grupper og kunne gå uten forflytningshjelpemidler.

Treningstilbud i Frisklivsresepten

Frisklivstrening kan du få tilgang til i en frisklivsperiode på 12 uker og krever påmelding. For å melde deg på må du delta på informasjonsmøte på Frisklivssenteret først.

Timeplan 2024:

• Mandag: Friskliv Allsidig kl. 14.00- 15.15. Allsidig gruppetrening innendørs. Styrke, koordinasjon, balanse, bevegelighet og utholdenhet. Treningen holdes i Bærum idrettspark på Rud.
  • Onsdag: Friskliv Styrke - kl. 13.50- kl. 15.00 Generell styrketrening med egen vekt og frie vekter. Treningen holdes i Kommunegården i Sandvika.
  • Torsdag: Friskliv yoga: kl. 11.00- kl. 12.30 (maks 12 uker). Enkel yoga som passer alle. Yoga holdes i Kommunegården i Sandvika.
  • Torsdag: Friskliv inne/ute kl. 14.00-15:15 Allsidig gruppetrening utendørs (inne i Kommunegården ved dårlige værforhold). Styrke, koordinasjon, balanse, bevegelighet og utholdenhet. Treningen holdes i nærområdet rundt Kommunegården i Sandvika (evt. inne i treningssal i Kommunegården)

Meld deg på informasjonsmøte Frisklivssenteret her

Sterk og stødig

Sterk& stødig er et treningstilbud for personer som er 65 + og bor hjemme. Treningen er for deg som ønsker å forebygge fall og bli sterkere.

Fallforebyggende treningstilbud for hjemmeboende eldre i alderen 65+, som opplever redusert gangfunksjon og balanseevne, men klarer å gå uten ganghjelpemidler innendørs.

Hovedfokus i gruppetreningen er på beinstyrke og balansetrening. Øvelsene utføres i stående, sittende og gående. Treningen ledes av frivillige, som har fått opplæring og blitt sertifiserte instruktører i Sterk og Stødig-konseptet.

Pris: 300,- per semester, faktura sendes per post. Gratis prøvetime

Påmelding: tlf. 67 50 88 00 (Bærum kommune, avdeling Ergo, fysioterapi og hjelpemidler)

Se mer informasjon om Sterk og Stødig i vår brosjyre. (pdf)

Frisklivssenteret

Frisklivssenteret hjelper og støtter deg som ønsker å endre levevaner knyttet til fysisk aktivitet, kosthold eller tobakk, gjennom individuelle samtaler og gruppebaserte tilbud.

frisklivssenteret@baerum.kommune.no

Tlf: 974 02 798