Kurset gir inspirasjon og motivasjon til å endre vaner innen kosthold og fysisk aktivitet.

Kurskonseptet vektlegger kostholdsendring over tid under mottoet «små skritt, store forbedringer».

Kurset passer for deg som ønsker å endre kostvaner og levevaner for å forebygge sykdom og forbedre helsen og få mer overskudd i hverdagen.

På kurset har vi fokus på å øke bevisstheten omkring matvaner og matvarevalg, samt øke motivasjon til å oppnå varig endring for sunnere kosthold og livsstil.

Deltagerne får blant annet lære om sunt kosthold i hverdagen gjennom både teori og praktisk matlaging. Deltakerne jobber med konkrete mål for endringer de ønsker å gjøre gjennom hele kursforløpet, utveksler erfaringer med hverandre, lærer å lese varedeklarasjoner og hvordan ta enkle valg i butikken.
Vi har også tema innen mat og følelser, kognitive teknikker for å endre levevaner og man lærer om hvordan kostholdet kan bidra til å forbedre helsen!

Gjennom praktisk matlaging får deltakerne øve seg på å lage smakfulle og mettende matretter, og får oppskriftene med hjem.
Kurset egner seg for personer som ønsker å gjøre forbedringer i kostholdet både for seg selv og familien. Kurset passer også godt for personer med overvekt, høyt blodtrykk, høyt kolesterol, diabetes type 2, hjerte- karsykdommer m.m.

Tid og varighet:

Kurset går over fem kursøkter à 3 timer, annenhver uke i Kommunegården i Sandvika.

Torsdager kl. 09:30-12:30.

300 kr.

Påmelding:

For å delta på kostholdskurset må du være med på informasjonsmøtet på Frisklivssenteret først, der får du mulighet til å melde deg på det neste kurset som starter.

Vi har 3-4 kurs i året.

Les mer om informasjonsmøtet og påmelding til det i egen fane.

Meld deg på informasjonsmøte Frislivssenteret her

Frisklivssenteret

Frisklivssenteret hjelper og støtter deg som ønsker å endre levevaner knyttet til fysisk aktivitet, kosthold eller tobakk, gjennom individuelle samtaler og gruppebaserte tilbud.

frisklivssenteret@baerum.kommune.no

Tlf: 974 02 798