Borgen som ligger i Emma Hjorths vei 52, er et byggverk fra 1934 på ca 1129 kvm og ble i sin tid brukt som institusjon for pleie og omsorg. I dag benyttes bygget av kunstnere til atelier/kunsthåndverk, møbelsnekker, musikkstudio o.l.

Det er flere ledige rom i bygget – og nå ønsker vi å fylle opp bygget med ulike kulturaktører og kunstnere med tilknytning til Bærum.Vi ønsker at Borgen skal bli en møteplass med et aktivt miljø!

Om eiendommen, beliggenhet, transport:

Emma Hjorths vei er oppkalt etter Emma Hjorth, som i 1903 startet Fru Hjorths Pleie- og Arbeidshjem for Aandssvake. Borgen har en fantastisk beliggenhet like utenfor Sandvika sentrum. Solrikt og landlig uten gjennomgangstrafikk, men likevel sentralt med kun 5
minutters kjøring til Sandvika. Nærmeste bussholdeplass er i Emma Hjorths vei (buss 240),det er kun to holdeplasser til Sandvika sentrum.

Borgen

Om huset:

Bygget består at ca 1129 kvm brutto fordelt på 4 etasjer.
Det er fellesarealer som felles kjøkken og flere felles WC.

Kjelleretasjen:

Hele kjelleretasjen er ledig. Kjelleretasjen er delt i to deler:

1. Det er naturlig at del 1 leies samlet (rom 8+20+21) totalt 92 kvm utleieareal. Denne delen består av: Lager, et stort arbeidsrom og garasje med vippeport.
  2.  Det er naturlig at del 2 leies samlet (rom 2+9+10+13+19) totalt 87 kvm utleieareal. Denne delen består av: Egen inngang, 5 arbeidsrom/møterom, garderobe, gang, 3 WC.

Første etasje:

I første etasje er det to ledige rom; rom 116 på 30 kvm og rom 117 på 38 kvm. Disse to rommene henger naturlig sammen. Det er egen inngang fra bakkeplan til rom 116. Du må gjennom rom 116 for å komme til rom 117. Disse to rommene, som har egen inngang, kan også egne seg som et felles galleri for brukerne av huset.

Andre etasje:

I andre etasje er det 6 ledige rom.

• Rom 210, 212, 219 og 220 kan leies hver for seg. Disse varierer i størrelse fra 21 kvm til 40 kvm.
  • Rom 215 + 216 henger naturlig sammen. Du må gjennom rom 215 for å komme til
    rom 216.

Loftsetasjen:

Denne etasjen er innredet som en leilighet og er i bruk til artister som opptrer på Bærum Kulturhus (i stedet for å innlosjere disse på hotell). Se vedlagte plantegninger og oversikt over ledige rom med leiepris.

Leiebetingelser:

Det tilbys en 5 års leieavtale med gjensidig 3 måneders oppsigelsesfrist. Lokalene blir leid ut «as is» og det vil bli brukt NEF’s standard leieavtale. Den oppgitte leien og felleskostnader er eks mva. Mva kommer i tillegg hvis leietaker er MVA-pliktig.
Felleskostnadene inkluderer blant annet strøm, rengjøring av fellesarealer, renovasjon, bygningsforsikring. Ekstraordinært avfall må leietaker fjerne for egen regning. Leietaker må forsikret eget
inventar.

Brannvern:

Hver enkelt bruker har et eget ansvar for brannforebygging.
Leietaker må ha en brannansvarlig tilstede ved benyttelse av lokalene. Nærmere informasjon vil fremkomme i leieavtalen hver enkelt har med Bærum kommune.

Parkering:

Det er biloppstillingsplasser på eiendommen. Bruken av disse må følge stedets til enhver tid gjeldende parkeringsbestemmelser. Det vil ikke være mulig å leie eksklusiv p-plass. Bussforbindelse 240 går fra Sandvika til Emma Hjorths vei.

Visninger:

Visninger avholdes etter avtale med eiendomsforvalter for eiendommen: