Kommunikasjonsenheten skal støtte opp om og bidra til å nå målene for Bærum kommune.
- eksterne mål er å bidra til informerte og stolte innbyggere, innbyggerinvolvering, medvirkning og lokaldemokrati.
- interne mål er å bidra til å bygge identitet og kultur i organisasjonen, slik at kommunen som samlet når sine mål – Ett Bærum
Nøkkeltall og tjenester
Kommunikasjonsenheten har 9,3 stillinger.
Våre tjenester:
- Bæringen. Opplag 55 000 – 5 nr i året
- Internettsidene: www.baerum.kommune.no - 800 000 brukere i året
- Sosiale medier: Facebook – over 18 000 følgere, Twitter – mellom 2-3000, Instagram: 4 500 og LinkedIn som rekrutterings- og omdømmekanal.
Kommunikasjonsenheten har for tiden anvar for fire nyhetsbrev : Bærum i utvikling, Bekkestua i utvikling, Barn og unge og OSU2020.
Den enkelte innbygger og medarbeider er i sentrum for vår eksterne og interne kommunikasjon, sier kommunikasjonssjef Lisa Bang.
Sentrale og viktige satsingsområder
Vi bidrar med ulike tiltak og i ulike roller innenfor:
- Omstilling 2024: lederkommunikasjon, nyhetsbrev m.m.
- Samfunnsutvikling: E18, Fornebu(-banen), Bekkestua
- Samfunnsdialog/Medvirkning - Koronatilpasset medvirkning: tilrettelegging, utvikle digitale møteplasser, nyhetsbrev
- Klimaklok kommune: klimakommunikasjon, mobilisering og aksjoner
- Synlighetsstrategi: utvikle saker, store og små – for synliggjøring i nasjonale, regionale, lokale og egne medier.
- Korona-kommunikasjon: nettsider, filmer, mediehåndtering m.m.
- Oppgradering av nettsider (inkludert søkemotor).